Handelsbetingelser

Leverings- og betalings­information

Trendmatch ejes og drives af Trendmatch ApS, CVR: 39963930 

 

Seebladsgade 10, Boxen 1 sal, 5000 Odense C

 

Telefon: 23 38 19 38
Email: simon@trendmatch.dk

 

Trendmatch optræder alene som mellemmand og ikke sælger. Det er samarbejdspartneren, og ikke Trendmatch, som leverer varerne. Samarbejdspartneren er ansvarlig for aftalens opfyldelse og er forbrugerens egentlige aftalepart. Se varekortet og ordrebekræftelsen for information om aftalepart.

Udstilling af varer i Appen (Trendmatch) er ikke et tilbud men opfordring til at gøre tilbud. Der er først indgået en bindende aftale, når du modtager en ordrebekræftelse.

På normalt dansk vil det sige at din ordre kan annulleres, indtil du har fået en bekræftelse på mail. Dette vil kunne ske, hvis der fx er angivet en forkert pris, eller varen ikke er på lager.

 

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Trendmatch. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Trendmatch.

Betaling af varen

Trendmatch er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når appen er åben og tilgængelig.

For at handle på Trendmatch skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

 

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve betalingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

 

Eventuelle ekstra betalinger for f.eks. fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

 

Når du er klar til at bestille, klikker du på “gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

 

Du kan ændre dit indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at acceptere og gennemføre betalingen. Herefter går din ordre videre til butikken via Trendmatch.

Pengene bliver først trukket fra dit betalingskort, når varen er afsendt fra butikken.

Fragt og Porto

Forud for alle transaktioner på Trendmatch gives muligheden for at vælge gratis levering til et valgfrit GLS eller DAO opsamlingssted ved samlet køb for over 599 kr. De forskellige fragtselskaber og -muligheder er udspecificeret ved det enkelte køb. Ved køb på 599 kr. eller derunder pålægges et leveringsgebyr.

Kvittering

Du kan se dine kvitteringer i menuen under ”mine ordrer”, derudover vil du også modtage en mail fra forhandleren om, at din ordre er modtaget og en ordrebekræftelse, når ordren er sendt.

Hvis du imod forventning ikke modtager dette, er du meget velkommen til at kontakte os på simon@trendmatch.dk eller 23 38 19 38

 

Leveringstidspunkt og transport

Levering af varer fra Trendmatch anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med Post Nord/GLS/DAO, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Trendmatch. Dette betyder, at varerne sendes indenfor maksimalt 5 dage efter modtaget ordre. Levering på købers adresse i Danmark vil derfor normalt ske indenfor 3 dage. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fravige.

 

Reklamation

 

OBS: Eftersom Trendmatch ikke er aftalepart, så skal alle reklamationer gå igennem forhandleren af varen. Du kan se på din ordrebekræftelse, hvem der er aftalepart. Alternativt kan du henvende dig til os, og vi vil sætte dig i forbindelse med din aftalepart.

 

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

En reklamationssag er en sag mellem dig og forhandleren. Vi vil formidle kontakten men er uden ansvar for varens mangler.

 

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”.

 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

 

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til simon@trendmatch.dk eller telefonisk på 23 38 19 38.

 

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

 

Når du returnerer varen, bedes du samtidig, så detaljeret som muligt, oplyse, hvad problemet er.

 

Ved berettiget reklamation refunderedes rimelige fragtomkostninger.

 

Er reklamationen berettiget, refunderedes dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til forhandleren. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom du kan opkræves et beløb på op til 150 kr. for undersøgelse af varen.

 

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

 

Bemærk! Der modtages ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

14 dages fortrydelsesret

 

Når du handler på nettet og hos Trendmatch har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen. Det er din aftalepart, som varetager fortrydelsessager. Vi hjælper selvfølgelig i det omfang, vi kan i forhold til det praktiske.

 

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

 

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

 

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Herefter vil du modtage instrukser om, hvor varen skal sendes til.

 

Returnering

 

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til den butik, som har sendt varen i første omgang.

 

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil butikken modtager den. Gem derfor kvittering for afsendelse samt track and trace nummer.

 

VIGTIGT:

 

Der forventes, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

 

Bemærk! Der modtages ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Dokumentation for dit køb samt returformular

 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
Varens stand, når du sender den retur

 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling

 

Når varen modtages, undersøges den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt ved købet. Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderes købssummen, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

 

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

Uafhentede pakker:

 

Hvis vi modtager en pakke, som ikke er blevet afhentet hos Post Nord/GLS/DAO, forbeholder vi os retten til at debitere dig for omkostninger herfor.

 

Lov og værneting

 

Køb af varer på Trendmatch er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice via e-mail simon@trendmatch.dk eller tlf. 23 38 19 38. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.

 

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/